torsdag 23. april 2009

Berit - del 7

Hittil har det vært en prøvelse å få nåkka som helst ut av Berit. Tegnsetting eller litt informasjon, spelle ingen rolle. Forstoppelses-Berit. Bare det ikkje blir en ketchup-effekt i del 10, der alt kjem på en gang. Komma, punktum og spørsmålstegn i vill forening med kem ho e, alder og korr ho bor. Vi får se.
Eg hadde jo spurt om en del konkrete ting i forrige mail, og va i grunnen forberedt på å spørre en gang tell.

---------------------------------------------------
Dato: 20 Apr, 13:13
Til: Geir Karlsen
Fra: Ivar Andersen

hei Geir ja det går greit å jobbe skal på jobben i morgen
håper du for det flott i stavanger da skal reise til kreta 21 .mai
her er alt bare bra håper du og så har det bra.
Berit
---------------------------------------------------


OK... Som en maskin. Svare på det eg spør om, men ikkje en tøddel meir. Det som irritere meg e at selv om ho nekte å bruke tegn, så har ho bestandig stor forbokstav i navnan, og ho klare å sette punktum i nummererte tall. Kanskje ho ikkje e kommet så langt i ABC'en at dem har bynt med kommaregla? Eg lure fælt på korr ho jobbe hen, og med ka. Ellers notere eg at det ikkje blei delt ut klem.

Via navn, skatteliste, facebook og litt googling har eg (trur eg) klart å lokalisere korr ho bor, altså korsn by. At det e nordpå sei seg sjøl, ho skriv både "æ" av og tell, og skriv "fjæra våres". No e det jo ikkje bya på kvert nes i fylkan her nordpå, men eg vil jo ikkje røpe førr alle korr det e, så navnet på byen e dessverre førrfalska. Eg kalle den førr ... Finnmark. 

På tide å ta en spansk en. Satse på at eg har rett i at ho bor der eg trur ho bor, så eg får legge inn sommerferien der et par daga. Håpe ho tar i på den. Den første setninga e forresten heilt sann.


--------------------------------------------------------------
Dato: 23 Apr 2009, 12:16
Til: Ivar Andersen
Fra: Geir Karlsen

Hei, Berit

Nå er jeg kommet tilbake fra Stavanger, der var det full vår og nesten sommer.

Det blir nok herlig med ferie!
Skulle jo også til Kreta, men vi må avlyse alle sammen på grunn av sykdom.
Vi har nå bestilt rundtur med Hurtigruten i stedet. Vi går om bord i Bergen i begynnelsen av juli, og reiser nordover. Satser på at vi overnatter 3-4 dager i Finnmark, før vi tar båten nedover igjen.

Hvordan er været hos deg nå?
Ha en fortsatt fin dag

hilsen Geir
--------------------------------------------------------------



Ingen klem fra meg heller. Det e viktig å spelle kostbar har eg hørt.
Vesst eg har rett, håpe eg ho sei at dem kan treffes da, eller i allefall at det hadde vært artig vesst eg kom på besøk. Eller vesst Gøran sine antakelsa e rett, e alias Geir en nokså suspekt fyr, som ho Berit (og sikkert alle andre) bør holde seg langt unna. Det e óg en skjult empati-sjekk i svaret, det e jo ganske alvorlig å avlyse en tur fleire måna før på grunn av sykdom, så eg e spent på om ho spør ka som e galt.

P.S.
Neste gang legg eg først bare ut hennes svar, og så får dåkker som les komme med forslag tell ka eg ska skrive. Bynne å tømmes førr idea...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar