mandag 20. april 2009

Berit - del 6

Håpte jo at min forførerkunst sku gjøre utslaget no snart. En viss indikasjon på alder hadde jo ikkje vært å forakte. Et komma hadde eg jubla førr, mens et semikolon hadde vært litt i overkant.

---------------------------------------------
Dato: Apr 16, 2009 17:08
Fra: Ivar Andersen
Til: Geir Karlsen

hei Geir ja bruker å gjøre det ja er litt bedre
det er lenge til æ har bursdag ønsker deg en flott dag
klem fra Berit
---------------------------------------------


Aaaarrrrgh! Man får altså absolutt ingenting gratis!
E det ho Emma fra Tromsø Kommune som svare? En automatisk mail-svarer? I så fall vil eg gjerne ha en sånn eg og, så ska eg koble dem opp mot kverandre, åsså kan dem sette å skrive og svare tell kverandre i nån vekke.

"hei Emma har du det bra jeg har det fortsatt bra klem fra Berit."
"hei Berit jeg har det fortsatt bare bra har du det bra ha det bra hilsen Emma"

Eg har jo hadd djupar samtala med en ettåring.

Men, tellbake tell analysen. Eg ska gruble litt på ka "det e lenge tell æ har bursdag" betyr. Førr foreksempel en 6-åring e et halvt år ganske lenge, og da e det rundt regna like lenge sia han har hadd bursdag, som det e tell han har på nytt igjen. Kan det være nåkka sånt ho meine? Eg vil utelukke at ho har bursdag i april, mai, juni og kanskje juli. Førr det e ikkje så lenge tell. Og så vil eg og utelukke mars og februar, førr det e førr kort tid sia, og ho ville kanskje ha nevnt det. Da gjenstår august - januar.

Eller kanskje ho e fødd på en skuddårsdag? At ho bare har bursdag kvert fjerde år? Da E det lenge tell ho har bursdag!

Må egentlig bare fortsette å spørre og grave, og ikkje vise at eg e utålmodig. Ho va ganske unnvikanes når eg nevnte i en tidligar mail at vi sku te Kreta. Ho veit vel meir om han Geir eg både eg og mitt alias. E han der Geir en lystløgner som ikkje heilt veit forskjell på fantasi og virkelighet? Må høre når dem ska fare, kanskje eg klare å finne ut nåkka på den måten. Og så va eg nysgjerrig på jobben hennes. Det einaste eg kan utelukke e alt som har med skriving på PC eller skrivemaskin å gjøre.

Må vel og ha med nåkka høflighetsfrasa. Får skrive nåkka som e sant denna gangen. Da e det lettar å lyge seinar.

------------------------------------------------------
Dato: 17 Apr 2009 22:34:15
Fra: Geir Karlsen
Til: Ivar Andersen

Hei, Berit
Neste uke skal jeg ut å reise. Da drar vi til Stavanger en liten tur. Når er det dere drar til Kreta? Går det bra å jobbe?

Nå er det helg og avslapping.

klem fra Geir
-----------------------------------------------------


Må innrømme at eg ikkje e så fornøyd med det svaret. Det va litt...Berit over det. Bynte å bli litt lei, men etter å ha tenkt over det ei stund, va eg klar igjen. Det e jo ei ganske stor utfordring å få svar på alle spørsmålan mine. Mission focus, Geir. Mission focus!

1 kommentar:

  1. ÆÆÆ håpe ho har bursdag på skuddårsdagen.

    Slapt svar fra ho "Berit" denna gangen. Trur næssn ho bynne å bi smålei han Geir, eller har vorre smålei han heile livet.

    Men ser ut før at du berges lenge av hennes trang tel å svare på alle mailan. Nån av oss villa kanske tadd en spansk en og bære gjedd fan å svart etterkvært.

    Eg meine du må sette ho tel veggs snart. Finn et spm som e så konkret at ho må finne fram både punktum og utropstegn når ho ska svare.

    gogogogo

    SvarSlett