fredag 17. april 2009

Berit - del 2

Som eg nevnte, forventa eg ikkje svar på den første mailen. Som regel blir det oppdaga at det e feil avsender, og dem svare ikkje meir. Men denna va annerledes... 

-------------------------------------------------------------------------------
Dato: Thu, 9 Apr 2009 13:21:37

Fra: Ivar Andersen
Til: Geir Karlsen

hei Geir ønsker deg en forsatt flott påske

her er alt bare bra bra flyttet på landet den 28 mars skal to uker til
kreta i mai sammen med min søster og bror og ungen og mange skal ferire min 
store søster sin femti årsdag

det er godt du og så har det bra klem fra Berit 
----------------------------------------------------------------------------

Det e ganske besynderlig korsn ho konsekvent nekte å bruke tegn.  Og eg skal ikkje gå inn på rettskrivinga... Men stor forbokstav i navnan klare ho å få med seg.

Så tell analysen: Eg trur jo denna Geir e en kjenning, eller i allefall en ho har hadd kontakt med på et eller anna plan. Men ikkje så veldig masse, sia han tydeligvis ikkje har fådd beskjed om at ho (dem) har fløtta på landet.  Og det e en mistanke en eller anna plass bak i hjernen min, om at det e nåkka som ikkje e heilt rett, men klare ikkje heilt å sette fingern på ka det e.
Men, førr å holde praten gåanes måtte eg jo sende et svar:

-----------------------------------------------------------------
From: Geir Karlsen 
Sent: 2009-04-09 14:52:52 
To: Ivar Andersen
Subject: 
 
 Hei
 vi drar også til Kreta! Reiser den 15. mai og tilbake igjen 29. 
 Hvilken by skal dere til? Hadde vært gøy om vi kunne treffes
 hilsen Geir
-----------------------------------------------------------------

Fy skam, Geir!! Shame on you! Lyging va jo ikkje en del av gamet!!
Men klarte dessverre ikkje å la være... Det hadde jo vært meiningslaust arti å satt opp en date på Kreta førr alias Geir. Synd eg ikkje kunne vært der, men, men.

Førr at ikkje samtalan skal bli kjedelig og vanlige høflighetsfrasa,
har eg no laga meg mål med denna konversasjonsserien.

  1. Finne ut kem Berit e, herunder:
    - Alder
    - Sivil status
    - Bosted
    - Arbeidsplass
    - Relasjon til alias Geir
    - Relasjon til Ivar Andersen

  2. Finne mest mulig ut om alias Geir

Kall det gjerne social engineering (en framgangsmåte ofte brukt av seriemordera
og psykopata førr å tilegne seg kunnskap om ofra), men førr alias Geir e det "Mission: Berit"

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar